Bölegårdens blogg

Direktlänk till inlägg 14 januari 2012

Hundarna har fått hem paket

Av Elisabet - 14 januari 2012 08:54

Hundarna fick öppna ett paket här hemma i torsdagskväll hade tagit och beställt lite nya roliga leksaker från Bamses Bollar. Nu kan Jenny ha lite dyra hundleksaker men det är kvalite på dom för det spelar ingen roll hur mycket hundarna drar och sliter i dessa så går dom inte sönder.


Snart kommer det bli olika årsmöten för olika hundklubbar jag och många mera hoppas man får se mera medlemmar än vad det brukar att komma på dessa års möten.

Det är så himmla synd att det oftast är så mycket medlemmar som vill gå på kurser och mycket mera men det är så himmla lite folk som kommer på års möten tyvärr.
Någonting som skulle även vara mycket bra det är om det skulle börja att komma in lite yngre folk och hjälpa till med olika aktiviteter så ganske  klubbarna skulle kunna ha mera aktiviteter än vad dom har idag.
OBS. GLÖM EJ ÅRSMÖTET SOM SSRK / PITEÅ  HAR I FEBRUARI MÅNAD det kommer komma ut mera info närmare.
Det skulle vara himmla kul om man fick se mera medlemmar än vad det brukar att vara, då ganske det kan komma in lite nya ideer om kurser mm.
Dom kommer även att dela ut Vandringspriser och det brukar vara himmla kul klubben bjuder även på gott fika, kaffe mm. Ska nog baka en god kaka till detta årsmöte så då får vi se vad som blir för överaskning ( he he he).

Förra helgen var vi ut till Holmträsk ( piteå) och hälsade på Glorias kullbror Rocky herrejösses så jäkla snygg han har blivit.
Rocky
 
När vi kom dit så gissa vem som vart skit glad över att se gammelmatte och gammelhusse jo det var Rocky det oj vad han vart överlycklig han höll ögonen på mig och uffe hela tiden vi var där.
Hade tänkt att ta med Gloria dit men det gick inte för hon löper så hon fick vara hemma lillgumman.
Kommer att anmäla Gloria upp till överkalix utställningen som näk har i mars månad, kullbrosan Rocky kommer nog att ställas ut då med.
Om inte Eva och dom har tid ( det beror på om hon / dom jobbar) då kommer jag och uffe att åka ut och hämta Rocky så då ställer jag ut honom åt dom uppe i överkalix.
Samma helg ( men dagen innan det är på lördagen) då har ssrk utstälning här i piteå men har ej bestämt mig än om jag ska ställa ut någon labrador då vi får se. Det kommer ju faktiskt mera utställningar till våren / sommaren.

Jag är mycket nöjd över den nya bloggsidan som jag har nu måste bara tacka min egen webba emma ( min systerdotter) det är hon som håller i ordning på den, det skadar inte att förnya sig eller hur.

Fototävlingen har vi i full gång hela denna månad ut så den första Februari får ni veta vem som kom på första plats. Kommer att medela vinnaren dagen före via meijl eller under medelanden på min Fb - sida.

Kommer även att göra en mycket speciell sak men det får ni se då ( he he he) det kommer att gälla en mycket speciell hund men villken kommer jag inte medela er om än det får ni se när fototävlingen är klar för då kommer jag att skriva om denna hund och hundförare, kommer även att sätta ut bild på dom ( nu blir ni allt nyfikna).

Nu bloggar jag inte lika mycket får nog skylla på Fb ( he he he) där inne är jag mest och skriver men jag måste nog bättra på mig när det gäller bloggandet för min del.
Ni ska ha det så mycket bra nu när det är vinter med mycket snö men visst längtar man till våren då blir det full rulle här hemma med olika aktiviteter, träning av egna hundar och dels andras hundar men kul är det / Kakan med doggsen
 
 
Anna & Nova

Anna & Nova

14 januari 2012 11:35

Alltid roligt med lite nya leksaker till hundarna :)Det blir spännande att se vilken bild som vinner tävlingen :) Kramar från västkusten :)

http://ellegaard.doggyblogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elisabet - 22 september 2015 12:56


Nu är det dax för lite uppdatering på min bloggsida! Det var länge sedan jag skrev i min blogg, men jag har varken haft tid, ork eller lust. Men så kan det vara ibland. Vi har haft mycket träningar med hundarna här hemma i stugan och himmla kul är ...

Av Elisabet - 10 juli 2015 10:42

Herrejösses vad det har regnat här i Piteå en längre period, men det är bara göra det bästa av saken fast det inte är toppenväder ute.   Vi har haft fullt upp här hemma, dels har gubben dömt ett stort antal hundar på rörliga viltspårsprov, det har va...

Av Elisabet - 24 juni 2015 09:49


Vilken sommarvärme vi har fått! Nu ska man ej klaga på värmen som har kommit, man får ta tillvara varennda minut av det. Men hundarna kan förstås tycka att det är lite jobbigt att vara ute så då får det bli promenader tidigt på morgonen eller senare ...

Av Elisabet - 21 juni 2015 12:27

Silverstjärnans Zsa-Zsa "Qvinny" f.2005-02-23 d.2015-06-20 Våran älskade Qvinny finns inte hos oss längre hon vart akut sjuk på fredagskvällen. Hon vart bara sämre och sämre. Igår morse så ringde vi upp till Gammelstads Djursjukhus och vi fick komm...

Av Elisabet - 1 april 2015 20:27

Det är så underbart när våren är på gång fast vi fick snö här hemma i piteå men det tinar nog bort rätt så fort hoppas då jag. I lördags så fick Melissa gå ett lite längre valpspår (viltspår) uppe i skogen. Jag har hittat lite ställen där man kan t...

Ovido - Quiz & Flashcards