Bölegårdens blogg

Alla inlägg den 5 maj 2012

Av Elisabet - 5 maj 2012 14:54

Jag har jobbat så himmla mycket så jag har varken haft lust eller tid att blogga men så kan det bli ibland, men nu kommer jag inte ta på mig mera extra jobb jag jobbar mina fasta helger och det är då var 3 helg jag jobbar så det får räcka med det.


Nu har ju säsongen som kommit igång med träning av egna hundar och även anndras hundar, det är bara så himmla kul när man se villka framsteg hundarna gör man blir så himmla glad.
Det var ju meningen att vi ( jag och kotten) skulle sätta igång våra privatkursare i spåreriet i helgen men vi har varit tvungna att vänta ut så att snön skulle försvinna uppe i skogarna mera. Vi har ju haft minus grader ute så det har tagit så himmla lång tid innan snön har försvunnit. Det kommer att bli nästa helg vi kommer att starta igång våran privata eftersökskurs uppe i spårskogen.

Jag har jobbat förra helgen och valborgsmässoafton och första Maj jag trodde att jag skulle bli ledig från fredag men jag vart så glad när jag fick även extra ledighet i torsdags för jag hade gått ut och jobbat extra första Maj gissa vem som vart skit glad jo det vart ju jag. Jag passade på att baka en laddning med kanelbullar här hemma i torsdags och har även bakat en äppelkaka så nu har man fika så man klarar sig här hemma ett tag.

Snart kommer vi att ha vårat fasta viltspårsprov som vi har i våran klubb varje år det är då SSRK/Piteå som har detta. Nu kommer det bli gubben (uffe) som kommer att döma detta prov+ en till domare men det är Vakant än så länge. Har ju även anmält Qvinny ( labradoren) och Gloria ( karelarn) till utställningen som kommer att bli uppe i Sjulnäs nu i Maj månad så detta kommer att bli mycket kul.

Vi kommer att beställa specialar T-shirtar vi ska ha en egen rolig logga på detta men mera kommer jag inte att avslöja ( he he he) ni kommer att få se hur detta ser ut senare men det är som en rolig sak.

 
OBS! 
Glöm ej att anmäla er och eran hund/hundar till Norrlabbens Inofficiella Viltspårsprov som kommer att bli ute i Yttersta datum 2-3 Juni.
 

Först till kvarn gäller!
Begränsat antal platser!

För mera info - gå in på Norrlabbens hemsida!
Alla hundraser är varmt välkommna att delta på denna händelserika och roliga viltspårshelg!
Ovido - Quiz & Flashcards