Bölegårdens blogg

Direktlänk till inlägg 3 januari 2013

Nytt år och många nya utmaningar!

Av Elisabet - 3 januari 2013 17:06

     

Det kommer att bli ett mycket spännande år 2013! Har planerat in lite smått olika aktiviteter och det kommer att bli skit kul!

Jag kommer att träna upp svärdotterns hund som är en Grand Danois. Detta kommer att bli skit kul för jag har oftast tränat upp älghundar och retrivers i viltspår, men alla hundar kan spåra, oavsett storlek och ras bara dom tycker att det är kul att hålla på. Om det går som jag har tänkt mig då kommer jag nog att starta upp Scooby doo och våran Gloria på vårat fasta viltspårsprov som vi har i slutet av maj månad om dom är start klara då. Gloria måste jag träna upp mera i öppenklassen men vi hoppas att hon då ska vara startklar när vi har vårat prov i slutet av maj månad men vi får se.

           

Jag och min spårkollega Kotten har ju startat upp en ny frivillig grupp inom piteå området. Det är då att om någon hundägare har tappat bort sin hund av olika anledningar så kan dom bara kontakta oss så sätter vi igång med sökandet. Tänk vi har fått mycket positiva svar av folk här runt piteå att dom kan tänkas att hjälpa till om det skulle behövas och det är vi mycket glada över för folk behöver man jämt. Kommer även att kontakta lite olika företag för att höra om någon av dom har möjlighet att sponsra med ett 10 tal reflexvästar till just när man ska ut och söka hund / hund som har sprungit bort. Då får dom som hjälper till i detta låna en väst var av oss när man ska ut och söka hund. Har även tänkt att kontakta lite mera personer men det får ni veta senare när detta är ok för deras del.

Herrejösses vad det är mycket hundar mest då söderut som har försvunnit under nyårsnatten. En sak förstår jag mig inte på varför ska man ta ut hunden på kvällen (nyårsafton) när det smäller som mest. Man kan ju faktiskt vänta tills senare efter dom har smällt klart!

       
Ska försöka att inte ha så långt i mellan på mitt bloggande men det beror på vad jag har för tid över här hemma för att sitta framför datorn.

Ni ska ha det så mycket bra på er allihopa / kramisar kakan med flock

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elisabet - 22 september 2015 12:56


Nu är det dax för lite uppdatering på min bloggsida! Det var länge sedan jag skrev i min blogg, men jag har varken haft tid, ork eller lust. Men så kan det vara ibland. Vi har haft mycket träningar med hundarna här hemma i stugan och himmla kul är ...

Av Elisabet - 10 juli 2015 10:42

Herrejösses vad det har regnat här i Piteå en längre period, men det är bara göra det bästa av saken fast det inte är toppenväder ute.   Vi har haft fullt upp här hemma, dels har gubben dömt ett stort antal hundar på rörliga viltspårsprov, det har va...

Av Elisabet - 24 juni 2015 09:49


Vilken sommarvärme vi har fått! Nu ska man ej klaga på värmen som har kommit, man får ta tillvara varennda minut av det. Men hundarna kan förstås tycka att det är lite jobbigt att vara ute så då får det bli promenader tidigt på morgonen eller senare ...

Av Elisabet - 21 juni 2015 12:27

Silverstjärnans Zsa-Zsa "Qvinny" f.2005-02-23 d.2015-06-20 Våran älskade Qvinny finns inte hos oss längre hon vart akut sjuk på fredagskvällen. Hon vart bara sämre och sämre. Igår morse så ringde vi upp till Gammelstads Djursjukhus och vi fick komm...

Av Elisabet - 1 april 2015 20:27

Det är så underbart när våren är på gång fast vi fick snö här hemma i piteå men det tinar nog bort rätt så fort hoppas då jag. I lördags så fick Melissa gå ett lite längre valpspår (viltspår) uppe i skogen. Jag har hittat lite ställen där man kan t...

Ovido - Quiz & Flashcards